Veelgestelde vragen

Hoe worden de gewerkte uren berekend?

De gewerkte uren worden automatisch berekend vanaf het moment van aankomst van de technieker tot het moment van goedkeuring van de herstelling. De gewerkte uren worden afgerond op halve uren.

Hoe worden de voorrijkosten berekend?

De vaste voorrijkosten zijn afhankelijk van de postcode van het werkadres. Er worden geen kosten per kilometer in rekening gebracht en de reistijd van de technieker is inbegrepen in het vaste voorrijtarief.

Wat houdt het klein materiaal in?

Voor kleine verbruiksmaterialen, zoals diverse kleine bevestigingsmaterialen, sprays, lijm en smeerolie wordt een vaste vergoeding aangerekend per herstelling indien één van deze materialen verbruikt zijn.

Kan de herstelling meteen worden uitgevoerd tijdens het eerste bezoek door de technieker?

De meeste herstellingen worden tijdens het eerste bezoek meteen door de technieker uitgevoerd en opgelost. In uitzonderlijke gevallen, waarbij er zeer specifieke of op maat gemaakte materialen noodzakelijk zijn, kan het voorkomen dat een tweede bezoek noodzakelijk is.

Waar is ROMASS gevestigd?

De techniekers van ROMASS werken door heel België en zijn woonachtig in België. Doordat de voorrijkosten zijn vastgesteld aan de hand van de postcode van het werkadres hoef je je geen zorgen te maken over het vorige adres van de technieker. Ongeacht door welke technieker je geholpen wordt betaal je precies hetzelfde tarief. Het support office van ROMASS bevind zich in Antwerpen.

Heb ik garantie op een herstelling?

Op alle materialen welke we gebruiken tijdens onze herstellingen zit 2 jaar wettelijke garantie. Indien de betreffende fabrikant een langere fabrieksgarantie geeft kun je met het garantiebewijs van de fabrikant aanspraak maken op de fabrieksgarantie gedurende de loopduur hiervan.

Hoe kan ik betalen?

Elke herstelling die je laat uitvoeren dien je meteen bij de technieker per Maestro/Bancontact te betalen. Je ontvangt een betalingsbewijs en ontvangt de bijbehorende factuur later per email. Enkel voor zakelijke klanten met een ROMASS-serviceovereenkomst is het mogelijk om de uitgevoerde werkzaamheden en verbruikte materialen later te betalen.

Wat is de levertijd op de onderdelen?

De meeste onderdelen worden binnen 24 uur geleverd. Bepaalde zeer specifieke of op maat gemaakte onderdelen hebben een levertijd variërend tussen de 5 en 15 werkdagen.

Kan ik een afspraak maken om een offerte op te stellen?

Indien je er voor kiest om een van onze techniekers in te schakelen zullen zij tijdens het eerste bezoek meteen het defect oplossen en niet eerst een offerte opstellen. Indien bepaalde materialen noodzakelijk zijn om het defect op te kunnen lossen pleegt de technieker eerst overleg en vraagt goedkeuring voor de extra kosten.

Het is niet mogelijk om de technieker eerst vrijblijvend langs te laten komen om een offerte op te stellen. Indien je een prijsindicatie wilt bereken kun je dit zelf via de volgende pagina.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Indien je er voor kiest om een van onze techniekers in te schakelen zullen zij tijdens het eerste bezoek meteen het defect oplossen en niet eerst een offerte opstellen. Indien bepaalde materialen noodzakelijk zijn om het defect op te kunnen lossen pleegt de technieker eerst overleg en vraagt goedkeuring voor de extra kosten.

Het is niet mogelijk om de technieker eerst vrijblijvend langs te laten komen om een offerte op te stellen. Indien je een prijsindicatie wilt bereken kun je dit zelf via de volgende pagina.