Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een afspraak maken?

Het is alleen mogelijk om een afspraak met een technieker te maken via onze website.

Hoe worden de gewerkte uren berekend?

De gewerkte uren worden automatisch berekend vanaf het moment van aankomst van de technieker tot het moment van goedkeuring van de herstelling. De gewerkte uren worden afgerond op halve uren.

Hoe worden de voorrijkosten berekend?

De vaste voorrijkosten zijn afhankelijk van de postcode van het werkadres. Er worden geen kosten per kilometer in rekening gebracht en de reistijd van de technieker is inbegrepen in het vaste voorrijtarief.

Hoe weet ik wanneer de technieker komt?

Nadat je een afspraak hebt gemaakt via onze website wordt je altijd door de klantenservice gebeld om de afspraak vast te stellen. Hou er rekening mee dat wanneer je buiten openingstijden van de klantenservice een afspraak maakt via de website je pas tijdens de eerstvolgende werkdag gebeld wordt om de afspraak vast te stellen. Behalve wanneer je er voor hebt gekozen om onmiddellijk geholpen te worden.

Hoe snel kan de technieker komen?

Tijdens het maken van de afspraak op onze website kun je er voor kiezen op welke termijn je wilt dat de technieker te plaatse komt. Daarnaast kun je ook voorkeursdagen opgeven.

Welke problemen verhelpen de techniekers van ROMASS?

De techniekers van ROMASS kunnen alle problemen verhelpen van mechanische en elektrotechnische aard aan garagepoorten van alle merken en alle types. Daarnaast herstellen ze ook elektrische rolluiken van alle merken en elektrische hekwerken.

Herstellen jullie alle merken poorten, rolluiken en hekwerken?

De techniekers kunnen doorgaans herstellingen uitvoeren aan garagepoorten, rolluiken en hekwerken van alle merken en types.

Krijg ik een factuur?

Na afloop van elk bezoek van een technieker ontvang je een factuur per email.

Wat houdt het klein materiaal in?

Voor kleine verbruiksmaterialen, zoals diverse kleine bevestigingsmaterialen, sprays, lijm en smeerolie wordt een vaste vergoeding aangerekend per herstelling indien één van deze materialen verbruikt zijn.

Leveren de techniekers ook de materialen?

De techniekers beschikken over een mobiele werkplaats welke is uitgerust met een voorraad van de meest gebruikte onderdelen. Mocht het desbetreffende onderdeel niet op voorraad zijn in de mobiele werkplaats van de technieker, of speciaal op maat geproduceerd moet worden kun je hiervoor een bestelling plaatsen bij de technieker.

Hoe worden de materiaalkosten berekend?

We berekenen alleen materialen die verbruikt zijn bij het oplossen van de storing/de onderhoudsbeurt. Grotere materialen hebben een vaste kostprijs welke de technieker altijd kenbaar maakt voordat de materialen gebruikt worden. Je hebt dan altijd zelf de keuze of je de materialen wel of niet wilt afnemen. Voor kleine materialen, zoals schroeven en olie rekenen we een vast tarief per bezoek aan indien er kleine materialen gebruikt zijn.

Levert ROMASS ook de materialen los?

Helaas is het niet mogelijk om zonder bezoek van een technieker materialen los te bestellen.

Hoe worden de kosten van een herstelling bepaald?

De kosten van een herstelling bestaan uit de voorrijkosten, de kosten voor het uurloon van de monteur en de eventuele materiaalkosten. Een compleet overzicht van onze prijzen kun je vinden via de volgende link.

Kan de herstelling meteen worden uitgevoerd tijdens het eerste bezoek door de technieker?

De meeste herstellingen worden tijdens het eerste bezoek meteen door de technieker uitgevoerd en opgelost. In uitzonderlijke gevallen, waarbij er zeer specifieke of op maat gemaakte materialen noodzakelijk zijn, kan het voorkomen dat een tweede bezoek noodzakelijk is.

Waar is ROMASS gevestigd?

De techniekers van ROMASS werken door heel België en zijn woonachtig in België. Doordat de voorrijkosten zijn vastgesteld aan de hand van de postcode van het werkadres hoef je je geen zorgen te maken over het vorige adres van de technieker. Ongeacht door welke technieker je geholpen wordt betaal je precies hetzelfde tarief. Het support office van ROMASS bevind zich in Antwerpen.

Heb ik garantie op een herstelling?

Op alle materialen welke we gebruiken tijdens onze herstellingen zit 2 jaar wettelijke garantie. Indien de betreffende fabrikant een langere fabrieksgarantie geeft kun je met het garantiebewijs van de fabrikant aanspraak maken op de fabrieksgarantie gedurende de loopduur hiervan.

Hoe kan ik betalen?

Elke herstelling die je laat uitvoeren dien je meteen bij de technieker per Maestro/Bancontact te betalen. Je ontvangt een betalingsbewijs en ontvangt de bijbehorende factuur later per email. Enkel voor zakelijke klanten met een ROMASS-serviceovereenkomst is het mogelijk om de uitgevoerde werkzaamheden en verbruikte materialen later te betalen.

Wat is de levertijd op de onderdelen?

De meeste onderdelen worden binnen 24 uur geleverd. Bepaalde zeer specifieke of op maat gemaakte onderdelen hebben een levertijd variërend tussen de 5 en 15 werkdagen.

Levert ROMASS ook complete nieuwe deuren?

Via onze website is het mogelijk om een offerte aan te vragen voor een compleet nieuwe deur.

Ik heb geen factuur ontvangen?

Na het bezoek van de technieker wordt automatisch een factuur aangemaakt in ons systeem welke je binnen 48 uur na het vertrek van de technieker ontvangt. Indien je onverhoopt geen factuur ontvangen hebt, neem dan contact op met de klantenservice.

Wat is de maximale werkhoogte voor de techniekers?

De maximale werkhoogte voor de techniekers is 4 meter. Voor poorten waarbij de totale hoogte hoger is dan 4 meter hebben onze techniekers een hoogwerker nodig welke je zelf dient te verzorgen. Deze hoogwerker dient aan de huidige regelgeving te voldoen en maximaal 1 jaar geleden gekeurd te zijn door een bevoegde instantie. Als totale hoogte dien je uit te gaan van de hoogste punt van de poort, het beslagsysteem of de motor.

Zijn er bepaalde dingen welke jullie niet herstellen of doen?

De techniekers van ROMASS zijn opgeleid om defecten te verhelpen aan alle merken en types garagepoorten, elektrische rolluiken en toegangshekken. Echter zijn zij niet bevoegd en opgeleid voor het uitvoeren van onder andere (maar niet gelimiteerd tot) de volgende typen werkzaamheden:

  • Bouwwerkzaamheden (bijvoorbeeld: het uitbreken van een muur, om de garagepoort te doen sluiten)
  • het maken van elektrische aansluitingen (bijvoorbeeld: het aanleggen van een stopcontact als stroomvoorziening voor een elektrische garagepoort)
  • groenwerkzaamheden (bijvoorbeeld: het snoeien van struiken om de motor van een elektrisch toegangshek te bereiken)
  • houtbewerkingswerkzaamheden (bijvoorbeeld: het opschuren op plamuren van een houten poortblad om beschadigingen aan het houtwerk te herstellen)

Kan ik een afspraak maken om een offerte op te stellen?

Indien je er voor kiest om een van onze techniekers in te schakelen zullen zij tijdens het eerste bezoek meteen het defect oplossen en niet eerst een offerte opstellen. Indien bepaalde materialen noodzakelijk zijn om het defect op te kunnen lossen pleegt de technieker eerst overleg en vraagt goedkeuring voor de extra kosten.

Het is niet mogelijk om de technieker eerst vrijblijvend langs te laten komen om een offerte op te stellen. Indien je een prijsindicatie wilt bereken kun je dit zelf via de volgende pagina.

Kan ik ook met mijn defecte onderdeel naar het support office komen ter herstelling?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel ter reparatie aan te bieden bij het support office van ROMASS. Dit kan alleen indien het een garantiegeval betreft waarbij we je expliciet verzocht hebben om defecte onderdelen aan ons retour te bezorgen ter inspectie. Onze techniekers kunnen ter plaatse het defecte onderdeel herstellen, of een vervangend onderdeel plaatsen.

Wat gebeurd er met de defecte materialen?

Onze techniekers zijn niet bevoegd om defecte materialen mee te nemen of af te voeren, aangezien deze tot jouw eigendommen behoren.

Waar komen de techniekers van ROMASS vandaan?

De techniekers van ROMASS zijn gepositioneerd door heel België. Omdat we je probleem zo snel mogelijk willen verhelpen, wordt je steeds geholpen door de eerst volgend beschikbare technieker. Dit is niet per se de technieker uit jouw regio. De voorrijkosten zijn desondanks per plaats vastgesteld waardoor je als klant niet extra betaald voor een eventuele langere reistijd van de technieker.

Wanneer zijn de techniekers van ROMASS werkzaam?

De techniekers van ROMASS zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bereikbaar.

Hoelang duurt een herstelling?

De tijdsduur van de herstelling is afhankelijk van het defect en kan nagenoeg niet vooraf precies ingeschat worden.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Indien je er voor kiest om een van onze techniekers in te schakelen zullen zij tijdens het eerste bezoek meteen het defect oplossen en niet eerst een offerte opstellen. Indien bepaalde materialen noodzakelijk zijn om het defect op te kunnen lossen pleegt de technieker eerst overleg en vraagt goedkeuring voor de extra kosten.

Het is niet mogelijk om de technieker eerst vrijblijvend langs te laten komen om een offerte op te stellen. Indien je een prijsindicatie wilt bereken kun je dit zelf via de volgende pagina.

Ik heb een vraag over de factuur, wat moet ik doen?

Als je een vraag hebt over een factuur kun je contact opnemen met de klantenservice.

Kan ik telefonisch technisch advies krijgen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch technisch advies te krijgen, aangezien de aard van het defect niet telefonisch door de klantenservice vastgesteld kan worden. Indien je gebruik wilt maken van technisch advies door een van onze techniekers dien je online een afspraak te maken.

Ik ben niet tevreden. Wat moet ik doen?

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Je kunt via het contactformulier contact opnemen met de klantenservice.

Kan ik de afspraak nog annuleren?

Het is mogelijk om de afspraak te annuleren tot maximaal 15:00 uur op de werkdag voorafgaand aan de afspraak. Indien je er tijdens het online maken van de afspraak voor koos om onmiddellijk geholpen te worden, kun je deze afspraak na bevestiging van de klantenservice helaas niet meer annuleren.